شرکت تولید کننده شیائومی یکی از شرکت هایی میباشد که مدل های مختلفی از گوشی را تولید و در بازار عرضه می کند. گوشی های این برند در بخش های متفاوتی پیشرفت کردند اما ممکن است که گوشی های شیائومی هم مانند مدل های دیگر دارای مشکلات نرم افزاری باشند، که برای رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی راه حل هایی وجود دارد که عبارت است از:

راه حل عمل نکردن گزینه raise to work برای رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی

 باید گفت که در گوشی های شیائومی زمانی که گوشی از روی سطح برداشته میشود صفحه نمایش روشن خواهد شد، این مورد بسیار در گوشی شیائومی کاربردی است ولی باید دانست که این مورد در همه دستگاه های اندرویدی جدید هم در دسترس است اما برای برطرف کردن این مشکل باید ابتدا قابلیت فعال بودن آن  بررسی شود، و  برای این کار در ابتدا به  قسمت تنظیمات مراجعه نموده و سپس گزینه raise to wake فعال گردد.

 اگر این مشکل برطرف نشود احتمالاً مشکل مربوط به باگنرم‌افزار است و باید به سرعت بعد از راه اندازی مجدد برطرف گردد. اگر باز هم این مشکل مشاهده شود سفت افزار گوشی باید به روز رسانی گردد، سفت افزار  گوشی در واقع قسمتی کوچکی از دستورالعمل‌های نرم افزار است که سخت افزار را مجبور می‌کند که عملیات را انجام دهد.

رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی

رفع مشکل خالی شدن باتری گوشی شیائومی

 گوشی شیائومی بخصوص مدل های جدید آن گوشی هایی هستند که به عنوان نمونه با باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر می توانند حداکثر میزان روشن بودن صفحه نمایش را فراهم کنند. اما باید گفت در رابط کاربری این  گوشی ها ممکن است که روی بهینه سازی نرم افزار باتری به خوبی کار نشده باشد و در برخی از موارد شاید باتری گوشی زودتر خالی شود که باید این  مورد بررسی شود و شاید  اختلال در خواب عمیق دستگاه باشد که در این زمان حتی دست اگر از گوشی استفاده نشود باتری آن خالی خواهد شد. پس باید گوشی به روز رسانی شود و اینکه فیدبک و گزارش مشکل را برای شرکت های شیائومی ارسال کرد.

 رفع مشکل برنامه هایی که باز نمی شود

 ممکن است که گوشی های شیائومی برخی از برنامه های آن باز نشوند که در موارد زیر بررسی برای راه حل رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی خواهند شد.

برطرف کردن مشکل توقف ویدئوهای اینستاگرام:

مشکل اینستاگرام و گوشی های شیائومی مواردی هستند که برخی از کاربران آن را مشاهده خواهند کرد بعضی از کاربران هنگام آپلود ویدیو های طولانی مثل استوری یا پست مشکل خواهند داشت و دیگر کاربران شاید از این مسئله شکایت داشته باشند که زمانی که ویدیو در حال ضبط است در یک برنامه با لگ  روبرو می شوند اگرچه شاید این مشکل کم به وجود بیاید و حتی برای برخی دیگر از کاربران هم مهم نباشد ولی باید رفع شود.

 برای رفع مشکل گوشی های شیائومی در این موارد می‌توان کارهای زیر را انجام داد:

اینستاگرام در حال حاضر نرخ فریم ریت را پایین آورده ولی نمی‌توان گفت که توقف و یا وقفه بین پخش ویدیو ها از کجا ناشی می شود پس برای مطمئن شدن باید در نرم‌افزار  مجوز های آن را فعال نمود در بعضی از موارد هم پلی نشدن ویدیو های اینستاگرام مربوط به استفاده از حالت ذخیره باتری می باشد ماژول صرفه جویی در مصرف انرژی با مکانیسم ویدیو اینستاگرام مخالف بوده و به نظر می‌رسد که اینستاگرام در مقایسه با سایر برنامه های معمولی به باتری بیشتری احتیاج دارد و اگر در حالت صرفه جویی قرار بگیرد سیستم عامل، پخش ویدیو های آن را متوقف خواهد کرد.

 در بعضی از موارد هم مشکل مربوط به خود برنامه بوده و برای رفع باگ گوشی شیائومی، با بستن آن و پاک کردن کش برطرف میشود. یک قابلیت جدیدی که در اینستاگرام اضافه شده است data saving است که تاثیر زیادی در کاهش مصرف اینترنت  در زمان استفاده از اینستا خواهد داشت. زمانی که حجم زیادی از اینترنت مصرف شود الگوریتم اینستاگرام پخش ویدیو را متوقف خواهد کرد.

 راه حل ذخیره نشدن ویدیو های اسلوموشن شیائومی

 شرکت شیائومی در سال های گذشته تلاش خود را کرده است که بتواند سخت افزار دوربین گوشی شیائومی را ارتقا دهد و از این نظر دوربین آن بهترین باشد.

 ولی باید گفت که این قسمت از گوشی در میان رده های خود بسیار عملکرد خوبی داشته است ولی ممکن است که مانند سایر برند ها از لحاظ نرم افزاری  در این قسمت احتیاج به بهبود داشته باشد. بعضی از کاربران گوشی های شیائومی در مواقعی از ویدیو های اسلوموشنی ضبط میکنند که شاید این ویدیو ها سیو نشوند. برای رفع مشکل این مشکل گوشی شیائومی میتوان گوشی را به روز رسانی کرد و فیدبک یا گزارش مشکل را برای شرکت شیائومی ارسال نمود.

رفع مشکلات نرم افزاری گوشی شیائومی

رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی با تعمیر تاچ گوشی شیائومی

 در ابتدا باید لمس گوشی صفحه و انگشت دست را تمیز کرد ممکن است که چربی یا رطوبت عملکرد گوشی هایی که دارای نمایشگر های لمسی خازنی باشند را تحت تاثیر قرار بدهد باید گوشی را ریستارت نمود و زمانی که باتری موبایل در آورده می شود باید دوباره سر جای خود قرار بگیرد و با نگه داشتن کلید پاور گوشی آن را ری استارت نمود.

میتوان هارد گوشی را ریست کرد برای ریست کردن در ابتدا باید کلید کم کردن صدا و دکمه پاور را فشار داد و در آخر به نمایشگر ریست فکتوری شوک وارد کرد. قبل از ریست کردن هارد برای جلوگیری کردن از پاک شدن اطلاعات می توان از آنها بکاپ گرفت.

 بعضی اوقات مشکل کار نکردن تاچ گوشی مربوط به وجود رطوبت در دستگاه است باید گوشی را در کنار یک جاذب رطوبت قرار داد تا به رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی کمک کرد.

بعضی اوقات هم این مشکل مربوط به اختلال در عملکرد یک اپلیکیشن است که بر روی گوشی نصب شده است در این صورت می توان گوشی شیائومی را در حالت safe mode قرار داد.

رفع مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی مربوط به آپدیت

اگر نتوان گوشی شیائومی را آپدیت کرد باید گوشی ریستارت شود. اگر باز هم این مشکل برطرف نشود میزان ذخیره سازی گوشی موبایل و سپس اتصال به اینترنت باید مورد بررسی قرار بگیرد. سپس می توان دستگاه را در حالت recovery مجددا راه اندازی کرد و با انجام مراحلی در قسمت عیب یابی، حافظه نهان را پاک کرد تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد. بهتر است برای انجام این امور به نمایندگی تعمیرات شیائومی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *