یکی از قسمت های آسیب پذیر موبایل های هوشمند صفحه نمایش است که عوامل مختلفی در آسیب دیدن آنها نقش خواهند داشت یکی از عوامل مهم که باعث میشود ال سی دی آسیب ببیند وارد شدن ضربه به ال سی دی موبایل شیائومی است چرا که شاید گوشی شیائومی از دست بیفتد و ال سی دی آن در اثر ضربه شکسته شود در اینصورت شما باید به تعویض ال سی دی موبایل شیائومی اقدام کنید، البته باید گفت عوامل دیگری هم هستند که سبب میشوند ال سی دی گوشی شیائومی خراب شوند.یکی از یکی دیگر از این دلایل ریختن مایعات بر روی گوشی است.

عواملی که باعث میشوند که ال سی دی موبایل شیائومی تعویض گردند عبارت است از:

 وارد شدن ضربه  به  ال سی دی:

مهمترین عاملی که در خراب شدن و تعویض ال سی دی موبایل شیائومی نقش دارد ضربه است برخی اوقات وارد شدن فشار و ضربه شدید به ال سی دی موبایل شیائومی باعث شکسته شدن آن خواهد شد که باید در این صورت ال سی دی شیائومی تعویض گردد برخی اوقات هم ال سی دی گوشی شیائومی در اثر وارد شدن ضربه به آن تاریک می شود و دیگر امکان تماشای محتوا در صفحه نمایش وجود نخواهد داشت اما صفحه نمایش خیلی تاریک خواهد بود. در این صورت می توان با تعمیر کردن ال سی دی موبایل شیائومی مشکل به وجود آمده را برطرف کرد.

تعویض ال سی دی موبایل شیائومی

 نفوذ مایعات به داخل ال سی دی:

 باید گفت علاوه بر وارد شدن ضربه به ال سی دی موبایل شیائومی که باعث خراب شدن ال سی دی میشود دلیل دیگر  مهم که سبب آسیب دیدن موبایل شیائومی خواهد شد ریختن مایعات بر روی آن خواهد بود، ریختن مایعات بر روی ال سی دی گوشی شیائومی باعث می‌شود که رطوبت به برد ها و مدارهای گوشی نفوذ کند و در این صورت است که ال سی دی موبایل شیائومی دیگر قابل تعمیر نخواهد بود. پس باید در این شرایط ال سی دی موبایل شیائومی تعویض گردد.

 مشکلات رایج ال سی دی موبایل شیائومی

 کم شدن نور ال سی دی:

 شاید کاربر در حال کار کردن با گوشی خود باشد که ناگهان نور صفحه نمایش آن به شدت کاهش پیدا میکند،  یکی از عواملی که باعث میشود این مشکل به وجود بیاید وارد شدن ضربه به ال سی دی موبایل است البته باید گفت با تعمیر ال سی دی گوشی شیائومی شاید بتوان این مشکل را برطرف و دیگر  نیازی به تعویض ال سی دی موبایل شیائومی نخواهد بود. اگر موبایل شیائومی دچار چنین مشکلی شده باشد بهتر است که از نمایندگی های تعمیرات موبایل شیائومی کمک گرفته شود.

داغ شدن بیش از حد  ال سی دی:

 داغ شدن ال سی دی موبایل  که یکی دیگر از مشکلات رایج است که برای کاربران این دستگاه به وجود می آید.

 به وجود آمدن  این مورد در موبایل شیائومی  دارای دلایل مختلفی است و باید در سریعترین زمان ممکن موبایل  شیائومی به نمایندگی های تعمیرات شیائومی  سپرده شود تا آنها پس از عیب یابی دقیق و  شناسایی منشاء اصلی داغ شدن ال سی دی، گوشی را به صورت تخصصی تعمیر نمایند.

 کند شدن سرعت ال سی دی:

 در هنگام تایپ کردن پیامی در گوشی شیائومی شاید ال سی دی شیائومی هنگ کند و عملکرد کندی داشته باشد و شاید زمان تایپ کردن طول بکشد که جملات تایپ شوند و سپس ارسال گردند بیشتر کاربران موبایل شیائومی زمانی که این مشکل برایشان  وجود می آید به این فکر اند که مشکل از گوشی آنهاست در صورتی که شاید ال سی دی گوشی شیائومی به دلیل اختلالات نرم‌افزاری کند شود و نیاز به تعویض ال سی دی موبایل شیائومی داشته باشد در اینجا بهتر است که از کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل شیائومی که دارای تخصص بالایی در این زمینه هستند کمک گرفته شود.

مشکلات بعد از تعویض ال سی دی موبایل شیائومی:

بعد از اینکه ال سی دی موبایل شیائومی عوض می شود نباید انتظار داشت که درست مانند روز اول از آن استفاده کرد و با مشکلاتی روبرو نشد مشکلاتی که بعد از تعویض ال سی دی گوشی شیائومی به وجود می آید عبارت است از :

پیکسل سوختگی :

یکی از دلایلی که باعث سیاه شدن صفحه نمایش می شود وارد شدن ضربه به گوشی شیائومی است. همچنین در مواردی ممکن است با ورود آب و الکل این مشکل ایجاد شود اگر بعد از تعویض ال سی دی گوشی شیائومی این مشکلات به وجود آید ممکن است که با ضربه مجدد و نفوذ آب به گوشی یا اینکه اگر  تعمیرکار کار خود را در هنگام تعمیر به درستی انجام نداده باشد و  به خاطر بستن پیچ اشتباه یا ریختن چسب اضافی این مشکل برای ال سی دی موبایل شیائومی به وجود بیاید.

 کار نکردن تاچ :

در بیشتر موارد به خاطر مشکلات سخت افزاری ممکن است که گوشی شیائومی هنگ یا کار نکند در بعضی موارد هم تاچ به خاطر مشکلات نرم‌افزاری شاید هنگ کرده و دیگر عملکرد خوبی نداشته باشد. برای اینکه مشکلات برطرف شود باید در ابتدا اطلاعات تلفن همراه را استخراج نموده و سپس گوشی را فلش کرد اگر تاچ گوشی بعد از فلس کار خود را انجام نمی دهد شاید تعمیرکار در زمان تعویض ال سی دی به آن آسیب وارد کرده است.

تعویض ال سی دی موبایل شیائومی

بیرون زدن نور از ال سی دی:

  یکی از مشکلاتی که بعد از تعویض ال سی دی گوشی شیائومی به وجود می آید بیرون زدن نور از بک لایت می باشد که ممکن است که این مشکل به دلایل متفاوتی ایجاد شود:

 کج بودن قاب گوشی:

 اگر قاب گوشی کج باشد باید شاسی و قاب تلفن همراه را عوض کرد تا  مشکل به وجود آمده برطرف شود.

 باد کردن باتری:

 اگر باتری گوشی شیائومی باد کرده باشد، سبب میشود که ال سی دی به جلو هل داده شود که این مشکل باعث شده که اتفاقاتی به وجود بیاید برای برطرف کردن این مشکل باید باتری اصلی و با کیفیت برای گوشی موبایل شیائومی خریداری شود.

 اشتباه تعمیرکار:

تعمیرکار برای عوض کردن ال سی دی از چه نوع چسبی استفاده کرده است بسیار مهم بوده و شاید بعد از خشک شدن چسب ال سی دی را چسبانده است. به همین علت این مشکل برای ال سی دی گوشی رخ خواهد داد. و باید برای برطرف کردن این مشکل از یک تعمیرکار حرفه ای در نمایندگی تعمیرات شیائومی کمک گرفته شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *