تعمیر گوشی آب خورده شیائومی جزو اقدامات بسیار مهم می باشد که انجام آن نیازمند تخصص کافی است. و تعمیرکاران حوزه ی تلفن همراه می توانند به خوبی از پس این کار بر بیایند. نمایندگی های تعمیرات شیائومی معتبر زیادی در سطح کشور وجود دارند که این اقدام را انجام می‌ دهند. اما شما باید دقت داشته باشید که به مهم ترین و بهترین مراکز مراجعه کنید‌ تا بتوانند با تخصص کافی تعمیرات لازم را انجام دهند. در حقیقت خیس شدن و آب خوردگی گوشی یک اتفاق بسیار ناگوار می باشد که می تواند گاهی اوقات چندان جدی نباشد. اما در بعضی اوقات که از شدت بالایی برخوردار است، قطعاً آسیب زیادی به تلفن همراه وارد می‌ کند و باید سریع تر تعمير شود. چون اگر این اقدام سریعا صورت نگیرد، می تواند خسارت های زیادی برای شما به بار بیاورد.

تعمیر هارد موبایل شیائومی

مهم ترین اقدامات بعد از آبخوردگی گوشی

تعمیر گوشی آب خورده شیائومی در زمانی اتفاق می‌ افتد که تلفن همراه قادر به انجام کارهای همیشگی اش نباشد. و یا روشن نشود. اما اگر شما در همان لحظه که گوشی تلفن همراهتان دچار آب خوردگی شد، یک سری اقدامات مفید را انجام دهید، باعث می شود که از ایجاد آسیب های جدی تر و گسترده تر جلوگیری شود.اولین اقدام که در مواجهه با آب خوردگی گوشی باید انجام دهید، این است که اگر گوشی شما خاموش نیست آن را سریع خاموش کنید. و اگر دارای قاب هست قاب را از آن جدا کنید و گوشی را به حالت عمودی قرار دهید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید تلفن همراه را به صورت افقی قرار داد.

 دومین اقدامی که باید انجام دهید این است که باتری را از آن خارج کنید و اگر گوشی خود را به تعمیرگاه های معتبر برای تعمیر گوشی آب خورده شیائومی می سپارید، باید باتری تلفن همراه را در بیاورید. قبل از درآوردن باتری باید گوشی شما خاموش شده باشد. و به جز دکمه‌ ی پاور به هیچ یک از دکمه های تلفن همراه دست نزنید. بعد از این که باتری را جدا کردید و تلفن همراه خاموش شد، سیم کارت را از گوشی خارج کنید. هنگام انجام این کار باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه گوشی را تکان ندهید و یا ضربه ای به آن وارد نکنید. چون تکان خوردن گوشی و یا وارد شدن ضربه به گوشی، وقتی که آب خورده باشد، باعث می شود که قطعات آن دچار مشکل شوند.

یکی از اقداماتی که افراد در هنگام خیس شدن گوشی انجام می دهند فوت کردن گوشی است. اما باید بدانید که این کار جز ضرر هیچ خاصیتی ندارد. به هیچ عنوان نباید گوشی خیس و  آب خورده را فوت کنید چون این کار باعث آسیب بیش از اندازه و نفوذ بیشتر آب درون قطعات گوشی خواهد شد و از خارج شدن آب جلوگیری می کند.

می توانید گوشی خود را کنار اجسام گرم مانند بخاری یا رادیاتور قرار دهید. تا رطوبت آن کاسته شود. اما اگر با تمامی این اقدامات تلفن همراه شما درست کار نکرد، و یا روشن نشد، باید گوشی را به تعمیرگاه های معتبر بسپارید. تا فرایند تعمیر گوشی آب خورده شیائومی را بهترین نحو برای شما انجام دهند. جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چون اگر تلفن همراه خود را به دست افراد ماهر بسپارید بدون شک آن را مانند روز اول سالم خواهند کرد.

امکانات لازم برای تعمیر گوشی آب خورده شیائومی

تعمیرکاران و متخصصان حوزه ی تعمیر گوشی آب خورده شیائومی دارای امکانات و دستگاه هایی هستند که می‌ توانند این تعمیر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برای مثال تعمیرکاران ماهر تلفن همراه دستگاه هایی دارند که این دستگاه ها آثار مخرب رطوبت و نم را به خوبی از بین می‌ برند و هرگونه گرد و غباری را نیز می توانند به خوبی تار و مار کنند. در اکثر موارد با این امکانات و مهارت کافی تعمیرکاران، تعمیر گوشی آب خورده شیائومی به بهترین شکل انجام می شود. اما ممکن است که با همه ی این اقدامات گوشی شما همچنان دچار مشکل باشد. در چنین شرایطی تعمیرکاران تصمیم می گیرند که قطعه آسیب دیده را از تلفن همراه جدا کنند. و یک قطعه ی دیگر را جایگزین قطعه ی اورجینال کنند.

اقدامات لازم برای جلوگیری از خطر آب خوردگی گوشی

شما می توانید برای جلوگیری از آب خوردگی گوشی و عدم نیاز به تعمیر گوشی آب خورده شیائومی اقداماتی را انجام دهید. برای مثال مهم ترین اقدام در این حیطه، خرید و تهیه ی یک قاب مناسب برای گوشی می باشد. باید سعی کنید که قابی که برای تلفن همراه خریداری می کنید علاوه بر زیبایی دارای کیفیت بالایی باشد. تا بتواند از نفوذ آب و گرد و غبار به درون تلفن همراه و قطعات آن جلوگیری کند. وجود چنین قابی قطعاً می‌ تواند از آسیب های جدی در برابر خیس شدن گوشی محافظت کند. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن دقت داشته باشید تا تلفن شما دچار آب خوردگی نشود، این است که اگر به مکان‌ هایی مانند استخر و رودخانه و یا دریا می روید، حتماً تلفن همراه خود را دور از محیط آب قرار دهید. و پس از آن برای شنا اقدام کنید. چون امکان افتادن حادثه در هر لحظه وجود دارد و باید جوانب احتیاط را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید.

تهیه ی خش گیر مناسب برای صفحه ی ال سی دی تلفن همراه نیز جزو اقدامات مهم برای پیشگیری از آب خوردگی گوشی می باشد.

سخن پایانی

با توجه به این که امروزه هزینه ی خرید تلفن های همراه هوشمند بسیار بالا رفته است، طبیعی است که قیمت قطعات آن ها نیز بسیار بالا رفته باشد. پس باید سعی کنید که حتی الامکان از بروز حوادث ناگوار برای تلفن همراه خود جلوگیری کنید. و از آن ها در برابر آب خوردگی محافظت کنید تا هیچ وقت نیازمند تعمیر گوشی آب خورده شیائومی نشوید. اما اگر روزی به چنین خدماتی نیازمند بودید، دقت کنید که حتما به مراکز و خدماتی مراجعه بکنید که از افراد متخصص و ماهر بهره می برند. تا بتوانند تلفن همراه شما را در مدت زمانی سریع و به بهترین نحو تعمير کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *