برخی از قطعات گوشی ممکن است که خراب و یا شکسته شوند که احتمال خرابی و شکستگی آنها نسبت به سایر قطعات گوشی چند برابر است و علت آن هم این است که محل قرارگیری این قطعات در گوشی های همراه به خاطر کارایی که دارند در معرض خطر است بعضی از قطعات مثل گلس گوشی ال سی دی موبایل قاب پرش دوری به دلیل اینکه در قسمت خارجی دستگاه قرار دارند باز هم ممکن است خراب شوند. در این صورت شما باید اقدام به تعمیر دوربین موبایل شیائومی خود کنید.

تعمیر دوربین موبایل شیائومی
تعمیر دوربین موبایل شیائومی

دلایل خرابی دوربین موبایل شیائومی و تعمیر دوربین موبایل شیائومی

زمانی که دوربین موبایل شیائومی خراب می شود دارای دلایل مختلفی است که این موارد عبارت است از:

 نفوذ مایعات به دوربین گوشی شیائومی:

 ممکن است که برای هر کاربری این مورد به وجود بیاید که گوشی موبایل آن در معرض آب یا مایعات دیگر قرار بگیرد و باید به این نکته توجه کرد که اگر مایعات به داخل گوشی انتقال پیدا کنند اولین جایی که از موبایل شیائومی آسیب می بیند دوربین گوشی است به همین خاطر باید مراقبت‌های لازم از دوربین موبایل شیائومی انجام شود.

آسیب دیدن لنز موبایل شیائومی :

ممکن است لنز دوربین موبایل شیائومی در اثر ضربه افتادن یا موارد دیگر آسیب ببیند و یا  حتی خراش بردارد. در این شرایط دوربین موبایل عملکرد مناسبی را نداشته و باعث ایجاد ناراحتی خواهد شد. اما می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد.

 دوربین عقب گوشی موبایل شیائومی:

باید در نظر گرفت که امروزه دوربین های مختلفی از جمله دوربین هایی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه بر روی گوشی ها قرار داده می‌شوند و به همین علت است که دلایل زیادی هستند که باعث میشود دوربین گوشی های شیائومی بیشتر خراب شوند و یکی از این دلایل ضربه دیدن گوشی است.

بعد از افتادن گوشی به زمین و ضربه خوردن آن به احتمال زیاد دوربین گوشی شکسته و کلاًفوکوس دوربین خراب می شود دلیل خراب شدن فوکوس دوربین  این است که زمانی که  ضربه به آنها وارد میشود خراب خواهند شد. برای پیشگیری از آسیب دوربین می توان از محافظ های اصل برای دوربین گوشی ها استفاده کرد

دوربین جلوی گوشی شیائومی:

 گوشی هایی که دوربین ۱۸۰ درجه دارند ممکن است که در هنگام چرخش برای آنها موارد مختلفی به وجود بیاید.

 دوربین گوشی در زمانی که داخل جیب یا کیف است به صورت خودکار روشن خواهد شد و شروع به چرخش میکند که در اثر فشار خراب شده و از کار می‌افتد. دوربین سلفی  موبایل شیائومی معمولا در اثر شکستن صفحه نمایش یا تعویض صفحه نمایش دچار آسیب می‌شود که معمولاً این مشکلات برای دوربین هایی که در داخل صفحه نمایش و داخل  تاچ قرار داده شدند اتفاق می‌افتد.

 کاهش کیفیت دوربین ها یکی از دلایل خراب شدن دوربین تلفن است  که  به مرور زمان این مشکل به وجود می آید و با فاصله گرفتن لنز ها از یکدیگر در نهایت کیفیت عکس هم پایین خواهد آمد.

صدا دادن لنز دوربین موبایل شیائومی: صدا دادن لنز دوربین از مشکلاتی است که فقط میتوان با تعویض کردن دوربین گوشی شیائومی آن را برطرف کرد و دلایل متفاوتی وجود دارد که باعث می شود این اختلال به وجود بیاید به عنوان مثال خیس شدن ناگهانی دوربین گوشی یا باقی ماندن رطوبت باعث می‌شود که اختلالاتی در عملکرد گوشی شیائومی ایجاد شود در این صورت باید دوربین گوشی را عوض کرد.

زوم نکردن دوربین گوشی شیائومی:

 مشکل فوکوس در دوربین گوشی یکی از مشکلات متداول خواهد بود و برخی اوقات با تنظیم فوکوس دوربین گوشی و  ریست کردن این مشکل برای مدت زمانی برطرف خواهد شد ولی ممکن است که در مدت طولانی این مشکل ادامه پیدا کند و باید در این صورت حتما دوربین گوشی تعمیر شود. شما برای این کار باید به نمایندگی تعمیرات شیائومی مراجعه کنید.

تعمیر و تعویض دوربین گوشی شیائومی:

تعمیر دوربین پشت گوشی شیائومی در مراحل متفاوت و پشت سر همی صورت میگیرد. که هر کدام از این مراحل مورد بررسی قرار داده خواهد شد:

اولین مرحله:

برای  تعویض شیشه لنز دوربین شامی باید به دلایل مختلفی گوشی شیائومی  خاموش شود و برای این کار دکمه روشن و خاموش در قسمت سمت راست را  برای چند ثانیه نگه داشته، تا گزینه خاموش شدن بر روی گوشی ایجاد شود.

 دومین مرحله:

  پس از اینکه از خاموش بودن گوشی اطمینان حاصل پیدا کردیم باید با کمک ابزارهای همراه سیم کارت را خارج نموده و بعد از خارج کردن سیم کارت با ابزار مخصوصی بین درگاه شارژ و قاب پشتی گوشی قرار داد و انتهای قاب پشتی را از سمت درگاه شارژ به بالا کشید.

 سومین مرحله در تعمیر دوربین موبایل شیائومی:

 با ابزار  پلاستیکی مخصوص  باید این ابزار را در امتداد درز کنار گوشی کشید تا بدنه پشتی بلند شود و برای برداشتن پنجره عقب هم باید قسمت پشتی را با سشوار گرم کرد تا چسب آن نرم شود و بعد با نوک اسپاتول بین پنجره عقب و قاب دستگاه وارد کرد و با کمک یک گیره باز کن  در شارژ را در شکاف قرارداد تا درب  باز شود.

تعمیر دوربین موبایل شیائومی
تعمیر دوربین موبایل شیائومی

برای جلوگیری از چسبیدن شیشه به یکدیگر می توان از چندین مورد استفاده کرد.

 چهارمین مرحله:

 در این مرحله می توان باتری گوشی را هم خارج کرد.

پنجمین مرحله:

 با کمک آچار مناسب باید پیچ های پشت گوشی را باز کرد.

ششمین مرحله:

 با ابزار مخصوص پلاستیکی که در بین قاب میانی و  پایینی گوشی شیائومی قرار گرفته است با ابزار مخصوص باز خواهد شد و میتوان قاب وسط را تمیز کرد. و زمانی که قاب میانی به اندازه کافی با ابزار بلند شود دست را باید در زیر لبه آن قرار داده تا اجزا آن به بیرون بیایند. در  زمانیکه گیره های قاب میانی از تلفن جدا می شود صدای محکم شنیده خواهد شد با بیرون کشیدن کانکتور پرس که از  سمت چپ دوربین گوشی از  مادربرد جدا کرده و آن را تعمیر یا تعویض می کنند.

راهکارهایی برای تعمیر دوربین گوشی شیائومی:

 پاک کردن برنامه های غیر ضروری

دوربین

 یکی از روش هایی که برای تعمیر دوربین گوشی باید انجام شود، حذف اپلیکیشن های  دوربین است برنامه‌های دیگر دوربین را باید مورد بررسی قرار داد و با انتخاب برنامه های غیر ضروری  باید آنها را حذف نمود.

به روز کردن نسخه سیستم عامل:

 نسخه سیستم عامل را هم باید به روز رسانی کرد و اگر آپدیتی برای برنامه دوربین وجود دارد باید برای تعمیر دوربین موبایل شیائومی استفاده شود چرا که برخی از اوقات با یک به روز رسانی مشکلات دوربین برطرف می شود.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *