صدای مکالمه یکی از مهم ترین مسائلی است که کاربران گوشی شیائومی با آن مواجه خواهند شد، این مشکل ممکن است برای همه مدل های گوشی شیائومی پیش بیاید. قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی دارای دلایل بسیار زیادی است ولی می‌توان به راحتی این مشکل را با تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی برطرف نمود.

تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی برای مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی

 هنگام صحبت کردن با موبایل  بعضی از کاربران گوشی شیائومی با این مشکل روبرو هستند و  شاید در زمان مکالمه نتوانند صدای طرف مقابل خود را بشنوند،و با توجه به این مشکل کاربران در هنگام مکالمه نمی توانند با گوشی خود صحبت کنند.

قطع شدن صدای گوشی شیائومی می تواند ریشه در نرم افزار و سخت افزار گوشی داشته باشد که اگر مشکل در قسمت سخت افزاری باشد کاربر باید گوشی خود را تعمیر و اسپیکر داخلی موبایل را عوض کند برای تشخیص دادن مشکل سخت افزاری و نرم افزاری گوشی شیائومی باید بررسی های مختلفی روی گوشی انجام شود.

اسپیکر گوشی شیائومی

 مشکلاتی که مربوط به اسپیکر گوشی شیائومی می باشد ممکن است برای سایر موبایل ها هم به وجود بیاید و در برخی اوقات شاید کاربر به صورت ناگهانی با قطع شدن اسپیکر رو به رو شوند و صدایی را پخش نخواهد کرد. در بیشتر اوقات هم ممکن است که این مشکل منشاء نرم‌افزاری داشته باشد که می توان به راحتی این مشکل را برطرف کرد.

 رفع مشکل اسپیکر گوشی شیائومی

باید گفت که شاید این مشکل از لحاظ لوازم جانبی هم رخ دهد. لوازم جانبی مثل هندزفری یا هدست بی سیم زمانی که وصل باشد باعث قطع شدن صدای اسپیکرمی‌شود پس باید برای تعمیرات دستگاه این موارد  بررسی شود و اتصالات را قطع نمود و دوباره اسپیکر موبایل مورد بررسی قرار بگیرد. 

در بیشتر مواقع این مشکلات برطرف خواهد شد و برخی اوقات دستگاه با هیچ هدست یا بلوتوثی هم ارتباط نداشته اما باز هم مشکل اسپیکر به وجود می آید و  باید در این زمان گوشی را ریستارت کرد.

برای انجام این کار باید دکمه پاور و کاهش صدا را همزمان نگه داشته تا دستگاه ریستارت شود بعد از اینکه دستگاه راه اندازی شود باید اسپیکر مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.که این موضوع معمولا با ریستارت کردن برطرف خواهد شد. 

ریستفکتوری گوشی شیائومی

در برخی اوقات ممکن است که  وجود این کار  باز هم شاید مشکل رفع نگردد و باید دستگاه را ریستفکتوری کرد تا مشکل به وجود آمده به صورت کامل حل شود. برای انجام ریست فکتوری باید  ابتدا باید وارد گزینه ستینگ شد و گزینه بک آپ را انتخاب کرد و بعد از انجام این کارها ریستفکتوری را انتخاب نمود و سپس بعد از مدتی صبر  دستگاه به صورت کامل ریست خواهد شد.

باید گفت که انجام ریست فکتوری باعث میشود کلیه اطلاعات و داده های دستگاه پاک شود و قبل از انجام این کار باید اطلاعات بر روی دستگاه بکاپ ذخیره شود و بعد عمل ریست فکتوری انجام شود. در صورتی که  دستگاه با کمک ریست فکتوری مشکلش رفع شود پس باید دانست ایراد به وجود آمده  مربوط به قسمت نرم‌افزاری بوده اما اگر مشکل به وجود آمده برطرف نشده باشد ریشه در قسمت سخت افزاری داشته و باید قطعه مورد نظر تعمیر یا  تعویض گردد.

 هنگامی که تمام مراحل بالا انجام شود و مشکل رفع نگردد  باید دستگاه از لحاظ سخت افزاری در مراکز معتبر مورد بررسی قرار بگیرد.

دلایل خراب شدن اسپیکر گوشی شیائومی:

دلایلی که باعث خراب شدن اسپیکر گوشی  شیائومی می شوند عبارت است از: به کار بردن قطعه بی کیفیت و کپی در زمان تعمیرات، مشکلات نرم افزاری، آب خوردگی دستگاه، نفوذ آلودگی، ضربه خوردگی و به هم خوردن تنظیمات.

 نحوه تعویض اسپیکر گوشی شیائومی:

هنگام تعویض اسپیکر گوشی باید مراحل زیر به ترتیب انجام شود که عبارت است از:

 خاموش کردن دستگاه

 خارج کردن کارت حافظه و سیم کارت

باز کردن درب پشت

 جدا کردن فینگر تاچ

 باز کردن فیلر دستگاه

 جدا کردن کانکتورها

 تعویض اسپیکر گوشی

 بستن درب گوشی و قرار دادن سیم کارت در مکان خود

 دلایلی که باعث میشود صدای اسپیکر شیائومی قطع شود و نیاز به تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی است:

 بررسی تنظیمات صدا در حین مکالمه:

یکی از دلایلی که برای رفع قطع شدن صدای مکالمه وجود دارد تنظیمات صدای مکالمه خواهد بود صدای مکالمه را میتوان با ولوم گوشی زیاد کرد و شاید به علت کم شدن یا قطع شدن صدا مشکل مربوط به این تنظیمات باشد، اگر بر روی گوشی شیائومی حالت دونات استراب  فعال باشد باید نوتیفیکیشن را پایین کشیده و این گزینه را غیر فعال کرد.  حالت سایلنت هم باعث میشود بر روی صدای مکالمه گوشی اختلال ایجاد شود. هدفون معیوب :

باید گفت اگر با هدفون مکالمه می شود باید مطمئن شد که مشکل قطع شدن صدا از هدفون نیست برای مطمئن شدن از این مسئله باید گوشی را بدون هدفون تست نمود اگر مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی بدون هدفون برطرف می‌شود پس مشخص است که مشکل از  میکروفون هدفون است و باید مطمئن شد که سیم هندزفری هم سالم است اما اگر بدون هندزفری هم صدای مکالمه قطع است مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه به دلیل نرم افزاری و سخت افزاری گوشی بستگی دارد و بلندگوی گوشی باید تعویض شود.

اسپیکر صدای گوشی:

اسپیکر گوشی یک قسمتی است برای تجمع آلودگی ها و گرد و غبار برخی افراد تنها با تمیز کردن اسپیکر گوشی می توانند مشکل صدای اسپیکر خود را حل کنند. پس نتیجه گرفته میشود که تمیز کردن اسپیکر گوشی شیائومی بسیار مهم است.

تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی

 برنامه های نصب شده:

شاید برنامه هایی که  بر روی گوشی نصب شده است در عملکرد سیستم گوشی شیائومی اختلال ایجاد کنند برای برطرف کردن این مشکل باید آخرین برنامه های نصب شده را بررسی کرده تا بتوان تشخیص داد که کدام از نرم افزارها باعث شده اند که این مشکل در گوشی به وجود بیاید و در آخر آن را گوشی حذف کرد.

نکته ئر تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی :

اگر کارهای گفته شده در قسمت بالا صورت گرفت و مشکل اسپیکر گوشی شیائومی رفع نشد باید گوشی را برای تعمیر اسپیکر گوشی شیائومی به یک تعمیرکار حرفه ای در نمایندگی تعمیرات شیائومی سپرد  تا مشکل گوشی در سریعترین زمان ممکن رفع گردد.

چرا که قسمت بلندگوی گوشی شیائومی بسیار حساس است.

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *